luni, 28 septembrie 2009

Un fior!

Astazi, dintr-un motiv necunoscut de mine, am patruns in spatiul virtual decis sa caut mai multe detalii despre Georgia...si cum sa o fac altfel daca nu rasfoind paginile ei, printre care www.metamorfoze.eu

Sunt pur si simplu impresionat de frumusetea spiritului ei, de profunzimea ei, toate acestea fiind usor de recunoscut in munca ei. As fi putut sa ii spun toate aceste lucruri intr-un mail, insa am preferat sa o fac aici, pe acest blog, tocmai pt ca avem atata nevoie de oameni ca si ea, oameni care sa daruiasca fara sa astepte insa nimic in schimb.

Ce am constatat sigur este ca nu numai ea a reusit sa se metamorfozeze, ci ii inspira si pe altii din jur sa o faca la randul lor. Presupun ca daca as incepe sa ii multumesc, ar fi in zadar, asa ca ii dedic acest articol pt a-i reaminti cat este de minunata, cat de frumoasa este munca ei, si eu personal o incurajez sa nu se opreasca, sa continue sa viseze, sa creeze...pentru ca noi toti sa reusim sa ne metamorfozam alaturi de ea.

Nu ma pot abtine, si trebuie sa impart si cu voi un articol de la ea din pagina care mi-a ramas in suflet...parca se leaga cu ceea ce eu simt acum.

Cu bani poti sa ai orice?!
“Cu bani poti sa ai orice, se spune. Nu, nu se poate. Poti sa cumperi mancare, dar nu pofta; medicamente, dar nu sanatate; paturi moi, dar nu somn; cunoastere, dar nu intelepciune; stralucire, dar nu confort; distractie, dar nu bucurie; colegi, dar nu prietenie; servitori, dar nu fidelitate; par carunt, dar nu onoare; zile linistite, dar nu pace. Coaja tuturor lucrurilor o poti obtine pe bani, dar nu samburele. Asta nu poate fi obtinut pe bani“.

(Arne Garborg)

4 comentarii:

Georgia spunea...

Sunt sigura ca o sa-ti faca placere sa afli ca ideea blogului "metamorfoze", mi-a venit pur si simplu in urma unui sfat de-al tau. Cu ceva timp in urma, mi-ai spus ca anumite articole de pe blogul carpinet nu erau in ton cu tematica si aveai dreptate. Numai ca, simteam nevoia de a spune si a scrie multe lucruri... si uite asa le ravarsam pe toate acolo. Cu timpul, s-a conturat ideea unui blog personal si intr-o buna zi m-am apucat de treaba.

Ma bucur ca-ti place ceea ce scriu. Si apropo de cine pe cine inspira, vreau sa-ti spun ca articolul tau "Trezirea la Punctul Zero", mi-a reamintit un fragment foarte interesant al Metamorfozelor lui Ovidiu in care se vorbea despre cele patru varste ale omenirii si mai ales despre varsta de aur: "Prima varsta a fost cea de aur, aceea a primaverii vesnice. Ea era de la sine, fara vreo judecata si fara vreo lege, respecta dreptatea si increderea. Teama de pedeapsa lipsea. Nu se citeau cuvinte amenintatoare pe table de bronz, nici multimea nu palea rugatoare in fata judecatorului, ci oamenii se simteau in siguranta fara judecata. Orasele inca nu erau incinse cu santuri adanci. Nu exista nici lungul bucium, nici incovoiatul corn de arama, nici coifuri, nici sabii; fara indatorirea armelor semintiile traiau in liniste, intr-o odihna placuta. Pamantul insuşi, slobod si neatins de grebla sau de vreun fier de plug, producea totul de la sine… Pamantul nemuncit dadea roade si ogorul, fara ani de odihna, unduia galben de spicele-i grele. Curgeau fluvii de lapte si fluvii de nectar si din stejarul verde picura galbena mierea".

A urmat varsta de argint care a adus dupa sine impartirea anului in patru anotimpuri, pamantul a devenit neroditor, boii au fost injugati la plug; tot atunci a aparut si prima casa pe pamant.

"Dupa aceea a urmat a treia varsta, cea de arama, mai salbatica decat prima si mai oribila, in care au aparut armele".

"Cea mai dura este ultima, de fier, in vene a izbucnit orice nelegiuire. A fugit rusinea, adevarul, increderea, care au fost inlocuite cu inselaciunea si crima". In acesat perioada a aparut razboiul si mainile oamenilor s-au murdarit de sangele celor ucisi. Rudele de sange se certau intre ele. Pamantul si-a retras roadele sale.

Aceasta este impartirea celor patru varste ale omenirii inainte de Potop: aur, argint, arama si fier. Dar despre toate acestea am sa incerc sa scriu mai pe larg, intr-un articol viitor.

Vascau Bihor Romania spunea...

Este minunata povestioara ta, de abia astept sa citesc respectivele articole.

Anonim spunea...

Felicitari Georgia cu oameni ca tine nu te urasti sa porti un dialog sa schimbi impresii si idei.
Ma bucur ca prin ceea ce scrii ai intentia de a insufla lucruri care ar trebui sa fie idealurile fiecaruia dintre noi ,lucruri care ar fi normal sa tii cont in educatia copiilor .
Iti urez succes poate tu o sa fii mai norocoasa sa nu ai parte de acceasi deceptie pe care am avut-o eu prin faptul ca am avut incredere in oameni,ca am crezut ca daca eu sint corecta si altii sint ,ca daca eu am vrut sa schimb lucrurile sa mearga pentru generatia care vine dupa noi altfel si altii vor.
Cei care nu sint in stare sa traiasca decat fiind slugile a 2-3 familii si acceptind sa fie umiliti zi de zi ,cu acestia nu poti sa schimbi nimic .
Atunci am stabilit clar schimbare o fac pentru mine ca nu vreau si nu pot sa accept sa fiu umilita de niste oameni de nimic indiferent cat si cine se cred ei sau ai lor.
Viata o va dovedi .
Nu pot decat sa poarte minciuni ca din asta traiesc .
Succes Giorgia

Vascau Bihor Romania spunea...

Of anonimule, si tu ca si mine simti aceeasi durere. O sa fie bine, nimic din ceea ce facem nu se pierde si totul este rasplatit...