luni, 9 februarie 2009

Si parerea mea...

Ce da identitate locului:
-pt mine primaria, parcul si scoala da identitate locului. In orice oras din lume ai pasi, céntrele oraselor pastreaza intru totul ceea ce a fost odata orasul…centrele reformate, nereformate aceste locuri sunt adevarate muzee.
Eu pentru primaria din Vascau as propune o reformare…in special a salii de spectacole, vechiul cinema, unde profesorii de la scoala ar trebui sa organizeze spectacolele copiilor…de Craciun, de Paste, in vacante, Miss-uri, etc.
Parculetul care inconjoara primaria ar trebui ingrijit mai mult, ar trebui sa existe flori si un gard vopsit (fara firme si Sali de sport).
Parcul din orasul nostru ar trebui sa fie o zona de recreere, o zona frumos ornamentata…sa atraga oamenii. Imi aduc aminte cand eram mai mic si mergeam sambata la piata ca imi luam inghetata si mergeam cu prietenii in parc.
-Muzeul este iarasi o dovada a trecerii timpului si a faptului ca nu ne-am uitat valorile. Nu demult m-am uitat intr-o groapa de gunoi si am vazut un televizor din acela vechi “opera”, mi-am adus aminte de difuzoare, de oalele din lut, de secera, si alte lucruri pe care mi-as dori sa le regasesc pastrate intr-un muzeu din orasul meu, inclusiv porturi populare…in cazul in care vin cu prieteni care nu cunosc zona bihorului sa ii pot duce si sa le arat: “uite cu asta secerau bunicii mei graul”, “astea sunt poalele pe care le purta bunica mea” etc.

Branduri locale:
-Pt mine cel mai important brand ar trebui sa fie mancarea naturala. Cei care au ajuns sa traiasca la oras cred ca au reusit sa isi de-a seama de importanta pe care o are mancarea de la mama de acasa. Eu ma straduiesc cat de mult pot sa mananc sanatos si natural, dar este foarte greu...nu gasesti tot timpul produsele proaspete si nici timp nu ai sa mergi sa stai la piata sa cumperi de tóate proaspete, asa ca in momentul in care ma duc la Vascau si ma duc la bunica in gradina si iau de acolo un ardei si o rosie si ma pun sa le mananc, pur si simplu ma simt ca in rai.
-Un alt brand as putea sa denumesc natura. Stiu ca nu sunt banduri pe care sa le putem fructifica in 2 zile, insa in timp aceste 2 branduri ar putea aduce la noi in zona multi turisti, oameni care sa vrea sa isi petreaca o vacanta linistita, cu mancare buna si cu un bun ghid care sa le arate natura si, minunatiile zonei.

Ce trebuie salvat:
-Valorile culturale.
-Vali avea dreptate in legatura cu Crisul. Noi cand eram mici eram toata ziulica pe cris: la pescuit, la scalda, la joaca…etc. Acum e cum e…renunt la critici in acest articol. Cred ca ar trebui interzisa aruncarea gunoaielor pe cris, si in special interzicerea canalizarilor direct in cris.

As dori sa mentionez ca in aceste momente grele…in lume…mi-am dat seama ca putem supravietui fara laptop, fara telefon, de fapt fara multe lucruri, insa fara mancare suntem morti.
Noi avem terenuri roditoare insa importam mancare si alimente de la unguri, tóate rahaturile de salamuri, carne de pui, vai si amar. Cred ca ar trebui pus un accent important pe agricultura. Eu nu propun sa ne intoarcem la sapa de lemn, insa propun sa se sprijine crearea de ferme, cultivarea diferitelor produse agricole…cresterea animalelor…etc. In timp dezvoltarea orasului ar atrage dupa sine si alte industrii.
De altfel consider ca profesorii de la scoala ar trebui sa organizeze:
-toamna strangerea frunzelor in parc impreuna cu copii
-primavara plantarea de flori, chiar si pomi, etc
-concursuri de pescuit pe cris
-tabere cu copii, cu corturile pe deal…unde copii sa poata descoperi natura, si sa vada ca si daca nu stau in fata calculatorului ei pot avea si alte activitati…distractive.
Daca primaria nu are bani pentru curatenie sa organizeze zile de curatenie impreuna cu localnicii, sa mearga din casa in casa consilierii si primarul si sa invite oamenii la curatenie.
Obligatoriu trebuiesc facute sosele si trotuare…nu se poate sa mergi pe strada si sa te murdaresti pe haine, sa circuli prin baltoace…s.a.m.d

Ar trebui sa avem o formatie compusa din tineri de diferite varste, care sa cante, sa danseze. Imaginativa de Craciun ce frumos ar fi ca acest cor (formatie) sa mearga cu colinda prin oras (sat) si banii care se strang sa se faca la primarie un bal…sau discoteca…ar scoate oamenii din casa si am reusi sa pastram traditii demult uitate.
Si sa nu uit despre promovarea muzicii traditionale…prin faptul ca am avea acest cor, formatie, cum vreti voi sa o numiti…am da mai departe dragostea pentru muzica traditionala.

Am incercat sa va exprim cat mai bine ceea ce as vrea eu sa dau mai departe copiilor mei…lucruri care fac parte din copilaría mea si a voastra a multora.

Astept parerile voastre!

Parerea mea despre Vascau peste 15 ani o sa v-o spun intr-un articol viitor...

Niciun comentariu: