marți, 20 ianuarie 2009

Un colt de rai

Bineinteles cand am gasit pagina pe net, adica asta: http://www.carpinet.net nu am rezistat tentatiei de a scrie un mesaj administratorului blogului. Si fara intarziere am primit un raspuns cum nici nu ma gandeam.
Impart cu voi cateva relatari si opinii, ce a insemnat munca acestei minunate fete, poate ii putem da o mana de ajutor pe viitor si ne promovam zona, coltul de rai pe care il trecem cu vederea. Nu a fost usor pentru ea, insa a reusit "timp de 6 luni de zile am incercat sa culeg cat mai multe informatii (si nu a fost deloc usor, te asigur), sa surpind prin ochiul aparatului de fotografiat frumusetea naturala a acestor locuri (si aici recunosc ca a trebuit sa retusez de multe ori gunoaiele care troneaza in apele Crisului)".
Sunt frumoase locurile, insa la fel ca toata lumea recunoaste ca trebuie retusate gunoaiele...ma intreb daca nu ar fi mai bine sa le eliminam si sa nu mai fie nevoie sa retusam poze.
"Marturisesc ca am dorit ca blogul meu sa nu semene absolut deloc cu site-urile statice ale primariilor, adica putine informatii si lipsa totala de actualizare."
Cei care lucreaza la noi in primarii nu au habar nici de cum functioneaza un fax, sau un calculator, dar mai sa faca pagini web...sau sa le actualizeze.
"Din pacate nu m-am putut baza pe o colaborare din partea autoritatilor locale pentru a avea informatii de interes local (de genul noi proiecte la nivel de comuna: programe culturale... care observ ca lipsesc cu desavarsire; refacerea strazilor... si aici am observat ca in fiecare an se astupa superficial gropile si nimic mai mult; serviciul de salubritate... care este complect deficitar, etc.). "
Nu cred ca avem ce comenta, are atata dreptate, incat imi dau lacrimile...Fii barbat! Ma incurajez singur.
"Prin urmare, m-am ocupat sa subliniez partile frumoase ale acestei zone pe care numai sublima natura si istoria le mai ofera. Probabil, un simplu omagiu pe care l-am adus acestei zone care m-a "adoptat"
Un omagiu trebuie sa aducem si noi acestei zone pt ca ne-a crescut, nu ne-a adoptat.
"Atunci cand copilaresti si traiesti aproape jumatate din viata inconjurat de ciment si trafic, cu siguranta reusesti sa apreciezi, sa respecti si sa te bucuri din plin de ceea ce natura poate sa-ti ofere."
Noi putem oferi mai multe, avem ce sa oferim, liniste, aer curat, un bun plan de promovare a zonei ne-ar putea scoate din anonimat.
Ca si o ultima parere "Evident ca ma dezamageste si ma mira dezinteresul autoritatilor si a localnicilor in a proteja acest "colt de rai". Si eu il numesc colt de rai, si inseamna la fel de mult pt mine ca si pentru multi altii care au crescut in aceeasta zona, si poate pt multi altii care au fost doar in vacante la Vascau... nimic nu se pastreaza, nimic nu se apreciaza, iar daca noi nu vom aprecia ceea ce avem cu siguranta ca altii nu le vor putea descoperi si nici nu le vor putea aprecia...poate din greseala.
Mai sunt si altii care pastreaza amintirea vremurilor de mult apuse: "In urma cu 15-20 de ani, mergeam cu placere (impreuna cu verii mei) la discoteca care se organiza in Vascau (chiar in incinta casei de cultura) si imi mai amintesc si-acum cat de frumos soptea vantul prin frunzele copacilor din micul parculet din fata primariei (parc care a disparut cu desavarsire). Ca sa nu mai spun de bucuria mea de a vedea in zilele de sarbatoare formatiile de muzica populara si minunatele costume bihorene ale copiilor care participau la manifestarile organizate odinioara."
"Colt de rai" iti multumim ca existi si ca aduci o raza de speranta unora carora le place sa viseze la un oras mai animat, la un Vascau mai curat, la un Carpinet mai traditional...
Poate vom ajunge intr-o zi sa ne intalnim la Vascau sau la Carpinet si sa dansam impreuna pe o muzica populara, sa mergem la o frigare, sau de ce nu chiar la discoteca...insa pentru a redobandi ceea ce am avut odata trebuie sa invatam sa apreciem totul, sa profitam de faptul ca detinem atatea minunatii pe care insusi Domnul ni le-a dat...trebuie sa luptam si sa cerem ceea ce meritam, o viata mai buna in zona in care am crescut, si numai noi oamenii putem recupera ceea ce am pierdut. Autoritatile (primarul, responsabilii din primarie) ar trebui sa fie conducatorii nostri pe acest drum...insa cu responsabilitate si dorinta de schimbare.
Meritam mai mult...sunt sigur ca vom obtine mai mult...nu va fi usor...mana de la mana nu va fi minciuna!

Niciun comentariu: